Skip to main content

Aku sebuah kereta


Nama aku unser 1.8. Aku di beli pada tahun 2001. Nama tuan ku Jamaliah. Aku rs bangga di beli oleh seorang wanita yg berkerjaya sebagai seorang Guru. Tuan ku mempunyai keluarga yg kecil. cuma suami dan 3 org ank. Jadi semacam pelik bila membeli aku yg bersaiz besar ini. lama kelamaan aku tahu tujuaan aku dibeli kerana boleh membawa muatan yg banyak.
Aku di jaga dgn begitu rapi. Tuan ku mmg sungguh sayang pada ku.
Aku membawa seisi keluarga Tuan ku merentas seluruh semenanjung Malaysia. dari Perlis ke Pulau Pinang. dari Tanjung Piai ke Kota Baharu. maklumla Tuan ku suka pergi bercuti. Aku mmg sgt unik. kalo korang perasan cap tayar kiri dan kanan aku berbeza =P ini disebabkan ketika bergegas pulang ke Terengganu pada tahun 2003 menyebabkan cap tayar sebelah kanan tercabut..haha dan kira2 2 bln lps di tahun 2010 salah satu tayar ku langsung xde cap. hahaha
Di tahun 2003 suami pd tuan ku beli iswara 1.3. Aku agak terkilan takut2 nnt aku bakal di jual. Tapi tidak aku masih lg di sayangi mungkin di sbbkn aku lebih berkualiti :P kelegaan aku hanya seketika di tahun 2006 suami pd tuan ku membeli lagi satu kereta Naza sutera 1.01 dgn Alasan tuan ku xnk membawa kereta besar. membeli kereta kecik mudah utk di bawa naik ke PPD Gombak. mula la aku di biarkan, tapi aku masih di pakai kerana iswara telah di serahkan kepada anak pertama Tuan ku.




kemudian niat menambah koleksi kereta semakin menjadi-jadi. Datang pula si mahal besar dan panjang nama Honda Accord 2.0 pd tahun 2009. semakin hancur hati ku. mendengar ura-ura aku bakal die jual. sesungguhnya aku mmg sudah tidak layak di parking di dalam. di luar la tempat aku. dan aku semakin kurang mendapat perhatian. Lantas aku juga sudah tidak digunakan lagi merentasi Semenanjung.

Disebabkan khidmat ku. Anak-anak Tuanku menentang menjual aku. kata mereka syg pada aku. yg bertubuh besar itu. selamat aku rs, masih lagi mampu berkhidmat pada Tuan ku. Anak Tuan ku mahu membeli lagi kereta baru dtg la pula di tahun 2010 suzuki swift 1.5. Makin byk la kereta yg di letakkan di luar. aku sudah confirm di luar. Dan di sebabkan pertambahan itu. Taman di belakang rumah menjadi tempat di letakkan. tak ckup dgn itu kebun di belakang rumah yg kecil itu di rata kan tanahnye die jd kan tempat parking. Bahagia la aku dpt teman2 baru.

Dan hari ini genap la 9 tahun aku berkhidmat. Dan aku telah di jualkan tanggal ini waktu 3.30pm Ahad 14.11.2010. Akhirnya aku telah tamat berkhidmat. mungkin esok iswara pula. cuma menanti untuk diambil saje. selamat tinggal Tuan ku. Aku berbangga dpt berkhidmat padamu.


p/s : Dengar cerita Mazda type R 1.5 akan menyambut khidmatku. Selamat berjuang

Comments

Aimi said…
haha. gila comel. kereta tu pernah sampai ke Penang kan? kt rumah sewa kita :P hee~
Fatin A'lia said…
iye akhirnya terjual sudah dia T_T
baincardin said…
Selamat menyambut Aidiladha! ^_^

Popular posts from this blog

Wedding Preparation part 1

 Hello,skrg nk cter psl wedding preparation yg majlisnya setahun dari sekarang.. aku rs mcm terlalu awal utk wat preparation..tp lupanya ianya tempoh yg ngam2 je.. 1. DEWAN @ KEMAH       - ni perkara yg paling2 penting, decide la nk yg mane.. masing2 ade baik n buruknya..aku mula decide nk wat kemah je... Blkg umah.. tp mama n papa xnk sbb risau hujan lebih2 lagi kalo bln11.. musim hujan kn..pastu setelah disurvey harga pakej kemah n dewan lebih kurang je.       - kalo DEWAN duitnya kena la ade.. sewa dewan pun area kl plg murah dewan DBKL dlm RM 1500 and guess what its already fully booked until end on 2013!!!!... aku rs mcm sentap je..bila mase diorg ni g booked?? dgn secara auto nye mama yg berangan nk percepatkan majlis aku pd bln 6 terpaksa ikut tarikh asal. =P. mula2 berangan nk DEWAN GEMILANG FELDA .. skrg ni RM 32perpax...min 700 org.. adeh.. kalo 1000 org mau RM 32K itu cuma mkn, PA system + pelamin.. itu pun standa...

12 years past and The Future

I scroll my blog , and looking at all my old post hahahaha.. 1st post on 2010, but actually i already wrote since 2007 on myspace blog and change to this blogspot around 2008. 12 years past, lot of memories, joy, heart broken , and motivation. LET START NEW CHAPTER 

Dilema yang menanti keputusan

Assalamualikum, Aku terpanggil menulis blog ni.. di mase aku rs fikiran aku sgt buntu, dalam dilema antara masa lalu dan hari ini. bersediakah aku??? Setahun yang lalu, aku di tinggalkan oleh insan yg pernah menyatakan hasrat memperisterikan aku di hadapan ibu dan ayah ku. Caranya cukup mengikut islam.. membuatkan aku terima...walau sebelumnya aku tolak mentah2.Aku nampak keikhlasan dan kesungguhannya.. dan dia yg pertama mendapat restu kedua ibu bapaku. Aku menanti 2thn lamanya.. syg aku di tinggalkan lagi...mungkin sbb aku kurang agamanya.. cara2 memilih calon isteri adalah agamanya. yup aku akui aku mmg tak layak jauh beza dgn wanita tu. Sebulan yang lalu, seorang dari teman masa lalu ku menyatakan hasrat utk mengambil aku menjadi isterinya. Aku tak pernah serisau ini bila dlu ex bf ungkapkan benda yg same.Tapi kenapa aku risau sgt skrg. antara sedia atau tidak sbnrnya.. Tp aku rs lebih dekat dgn perkataan serik... yes itu la yg tepat serik!!! mama aku ckp " perkhawinaan...