Skip to main content

Vacation to South Korea day 1

Anyonghaeseyo,

we arrive on Incheon Int Airport around 6.20 am Korean time. The weather is quiet cold and raining. Kami di sambut oleh 2 Tour Guide. Angela n Jason dengan ucapan Selamat Datang. 1 st perception aku ttg korea ni. penduduknye heavy smoking. Kuar2 dr Airport menuju bus je.. bau asap rokok merata2.

Tiba di restaurant berdekatan dangan kawasan lapangan terbang. Aku masih boleh tahan dgn cuaca yg dingin itu.. haha.. dan makanan pertama aku mkn.. mee yg aku sendiri xtaw name die.. tp taste die lebih mcm miso soup. is light and good for health.


Then, they bring us to Nami Island. Kami tiba di situ lebih kurang pukul 12.00 pm Korean time. Awan mendung dan menunjukan tanda2 mahu hujan.. kami naik ferry ke Nami Island. Seriously Nami Island is the best place for dating.. Syok nye dpt jln2 ngan pakwe kt cni.. =). Tarikan utama di Nami Island ialah KDrama Winter Sonata.. Mmg semua sibuk snap2 kt tmpt first kiss, juga dgn tarikan daun2 luruh yg cantik di musin Autumn ni..


Setelah 1 jam berada di Nami Island, Kami berangkat ke restaurant sekitar Kawasan itu. sblum berangkat kami sempat merasa jagung dr korea. it really different compare to malaysian corn. korean corn is sticky. mcm mkn pulut.

Then sampai kedai, mmg tgh kelaparan sgt2 Sayang ar.. aku mmg lupa nama kedai.. yup Korean food is the best. maybe sbb aku dh biase mkn korean food dan makanannye lebih kepada soup2 mmg aku suke gile. p kalo kt mesia mkn mesti tak abis.. p kt korea.. abis smua lauk.


Actually Restaurant ni umah org.. p atas umah die bawah die buat kedai mkn.. majoriti org korea bhg kampung2 nie mmg buat mcm 2. Yang Paling aku puji. mereka sediakan bilik utk kami Solat Zohor n Asar. This not Halal Restaurant. Kami cuma pilih makanan berasaskan Seafood and vegetables. No meat and alcohol item contain in the ingredients.

Bergerak ke Mount Sorak kami tiba di Seoraksan national park dalam bukul 4.00 pm Korean Time. Sepatutnya kami naik Cable car tp ticket dah abis.. kami agak lewat.. kelihatan ramai warga2 emas yg bersenam. serius org korea ni.. rajin bersenam.. dan ssh nk jumpe org korea yg gemuk.. semua mesti slim2.


Tour Guide kami agak sedikit serba salah.Then die mtk maaf dan gantikan cablel car dengan melawat Seoul Tower. Waktu menunjukan waktu2 senja. mase tu br kul 5.30 tp dh maghrib. Kami di bawa ke fish market.. serius mmg tergoda tgh makanan kt cni.. tp kena thn sbb was2.


\Kemudian kami bergerak ke restaurant utk mkn mlm. Also this not a Halal Restaurant. we choose food seafood and vegetables only. Same with the lunch restaurant is a tradition Korean restaurant.




Selesai mkn mlm. we check in on Daemyung Sorak Resort. a very nice room and clean. include with small kitchen, dining table, extra bed korean style, and bath room.




Resort ni.. ade wifi.. tp kena pergi lobby die, juga ade convenient store yg bukak sampai 4am.

Comments

Popular posts from this blog

Wedding Preparation part 1

 Hello,skrg nk cter psl wedding preparation yg majlisnya setahun dari sekarang.. aku rs mcm terlalu awal utk wat preparation..tp lupanya ianya tempoh yg ngam2 je.. 1. DEWAN @ KEMAH       - ni perkara yg paling2 penting, decide la nk yg mane.. masing2 ade baik n buruknya..aku mula decide nk wat kemah je... Blkg umah.. tp mama n papa xnk sbb risau hujan lebih2 lagi kalo bln11.. musim hujan kn..pastu setelah disurvey harga pakej kemah n dewan lebih kurang je.       - kalo DEWAN duitnya kena la ade.. sewa dewan pun area kl plg murah dewan DBKL dlm RM 1500 and guess what its already fully booked until end on 2013!!!!... aku rs mcm sentap je..bila mase diorg ni g booked?? dgn secara auto nye mama yg berangan nk percepatkan majlis aku pd bln 6 terpaksa ikut tarikh asal. =P. mula2 berangan nk DEWAN GEMILANG FELDA .. skrg ni RM 32perpax...min 700 org.. adeh.. kalo 1000 org mau RM 32K itu cuma mkn, PA system + pelamin.. itu pun standa...

12 years past and The Future

I scroll my blog , and looking at all my old post hahahaha.. 1st post on 2010, but actually i already wrote since 2007 on myspace blog and change to this blogspot around 2008. 12 years past, lot of memories, joy, heart broken , and motivation. LET START NEW CHAPTER 

Dilema yang menanti keputusan

Assalamualikum, Aku terpanggil menulis blog ni.. di mase aku rs fikiran aku sgt buntu, dalam dilema antara masa lalu dan hari ini. bersediakah aku??? Setahun yang lalu, aku di tinggalkan oleh insan yg pernah menyatakan hasrat memperisterikan aku di hadapan ibu dan ayah ku. Caranya cukup mengikut islam.. membuatkan aku terima...walau sebelumnya aku tolak mentah2.Aku nampak keikhlasan dan kesungguhannya.. dan dia yg pertama mendapat restu kedua ibu bapaku. Aku menanti 2thn lamanya.. syg aku di tinggalkan lagi...mungkin sbb aku kurang agamanya.. cara2 memilih calon isteri adalah agamanya. yup aku akui aku mmg tak layak jauh beza dgn wanita tu. Sebulan yang lalu, seorang dari teman masa lalu ku menyatakan hasrat utk mengambil aku menjadi isterinya. Aku tak pernah serisau ini bila dlu ex bf ungkapkan benda yg same.Tapi kenapa aku risau sgt skrg. antara sedia atau tidak sbnrnya.. Tp aku rs lebih dekat dgn perkataan serik... yes itu la yg tepat serik!!! mama aku ckp " perkhawinaan...