Thursday, July 5, 2012

Dilema yang menanti keputusan

Assalamualikum,

Aku terpanggil menulis blog ni.. di mase aku rs fikiran aku sgt buntu, dalam dilema antara masa lalu dan hari ini. bersediakah aku???

Setahun yang lalu, aku di tinggalkan oleh insan yg pernah menyatakan hasrat memperisterikan aku di hadapan ibu dan ayah ku. Caranya cukup mengikut islam.. membuatkan aku terima...walau sebelumnya aku tolak mentah2.Aku nampak keikhlasan dan kesungguhannya.. dan dia yg pertama mendapat restu kedua ibu bapaku. Aku menanti 2thn lamanya.. syg aku di tinggalkan lagi...mungkin sbb aku kurang agamanya.. cara2 memilih calon isteri adalah agamanya. yup aku akui aku mmg tak layak jauh beza dgn wanita tu.

Sebulan yang lalu, seorang dari teman masa lalu ku menyatakan hasrat utk mengambil aku menjadi isterinya. Aku tak pernah serisau ini bila dlu ex bf ungkapkan benda yg same.Tapi kenapa aku risau sgt skrg. antara sedia atau tidak sbnrnya.. Tp aku rs lebih dekat dgn perkataan serik... yes itu la yg tepat serik!!!
mama aku ckp " perkhawinaan itu satu perjudiaan, kalo berjaya ia berjaya.. kalo tidak.. gagal la ia".
papa aku lak ckp " bila Allah dh bg ruang utk sesuatu itu kte kena bersedia dan terimanya, kenape perlu lari itu fitrah manusia..??" ambik aku sebijik...

Aku masih bertanda soal??

4 comments:

mohamad fuad bahman said...

istiqarah..
lapangkan dada
terima seadanya
:D

Jooptroop said...

Check email saudari.hotmail

kapten said...

Salam...

Cuba buat isthikharah...insyALLAH semoga diberikan petunjuk olehnya.. ameen..

Anonymous said...

ditinggalkan tanpa pesan kan?? yes, kamu adalah salah seorang daripada mangse lemparan janji pelesunye...