Skip to main content

Autumn Trip, Hanoi Vietnam day 2

Good Evening Begitu Indah,

Hati tgh stress... masih lagi penganggur yg berjaya.. serius dh bosan duduk umah..dh apply byk.. tp xde lak yg panggil. ade pun yg Call Center!!! sorry aku xkn tertipu lg.

Ok back to my trip 16 sept 2012,

Weather is sunny n hot... agak sedih.. . sbb aku tgh process menjaga kulit...Darah Manis la katakn hahahaha . tp jln gak la nk tgk negara orgkn... lepas breakfast kt hotel kami dibawa melawat ke Ba Dinh Square dan Ho Chi Minh Mausoleum, Ho Chi Minh Stilt House and One-Pillar Pagoda. Ini ialah tempat menteri bernama Ho Chi Minh dulu duduk..kereta dia tunjuk..bilik kebal pun ade la.



Then, we move to temple of Literature, ianya juga 1st universiti kt Vietnam.. 




ade tugu2 blkg aku. ia ialah senarai nama pelajar yg lulus exam

Kemudian... kami di bawa ke Cho Dong Xuan Market.. tgk pic aku muke dh minyak2 T_T sgt xsuke. Aku suggestkn borong Vietnam silk kt cni.. 1 meter leh dpt dlm 50000 dong, tp bidang die kecik so kalo tinggi kena bli 5 meter. selain tu ade gak kain untuk wat seluar keja utk lelaki, kain jersi yg wat tudung pun banyak, tp xservey lak harga.. tp rs mmg murah yg penting pandai tawar.

Ade gak brg2 lain yg di jual cthnya pemainan, handphone case, sepit rambut.. ala macam brg yg jual kt sempadan padang besar cam tu..



Then, g lunch kt Nisa Restaurant n solat zohor kt ctu. Pas makan bertolak ke Halong Bay... perjalanan 4jam.. gile lame sbb ape? had laju cume leh 60... dgn jalan yg banyak lubang.. tdo pun xselesa .

Sesampai di sane singgah kt kedai kopi.. lupanya Vietnam ialah pengeluar kopi yg terkenal.. tp nape aku xtaw.. dan xde pun nmpk kedai kopi kt cni.. kalo kat gerai2 diorg byk minum teh je.. Then check-in kt Halong Pearl Hotel, this is 4 star hotel, tp nmpk mcm biase je... lg best hotel kt Hanoi.

Kami siap2 untuk g makan.. ni Vietnam restaurant, non-halal... jd seperti biase makanan cuma berasakan sayuran dan seafood.


lepas makan mata kami ternampak night market... sgt2 syok.. sila tawar serendah-rendahnya... jd mcm2 aku bli...slh satunya baju vietnam aku dpt dlm 230000 dong = rm 37 hehe murah kn... berbanding hanbok yg aku bli beratus-ratus.



kt cni ae gak jual imitation bag...yg jenisnya fake 1. kalo rs nk pakai jenama tp murah boleh la bli... tp kena pastikan tawar menawar betul... kalo mcm aku mmg xpndg langsung.. entahla xminat benda2 tiru ni =P.

kemudian berjln kaki blk ke hotel.. jauh 2... tp jln mmg xde keta langsung... time to sleep..

Comments

Popular posts from this blog

2nd Reception Dewan MPT Taiping

Hello Begitu Indah, This is some my 2nd wedding Reception Photo, Photo by Aleeya Studio Dress by Qareezma design Makeup by Sazlees Bridal Gallery Venue Dewan MPT Taiping Date 16 November 2013

Baby Born

39weeks rs mild contraction dr ahad petang.. Sampai pagi isnin.. Kebetulan isnin check up.. Doc Ratna tnye ade tanda2 ker.. Aku ckp xde darah or air ketuban.. Cuma mild contraction mcm period pain yg tak kuat.. Doc Ratna check jln.. Gile sakit Kena seluk.. Bukaan br 1cm, doc seluk bg buka jd 2cm gile sakit.. Menagis Aku.. Doc bg MC 1mggu die ckp bile2 mase leh bersalin.. Tp die srh Aku usaha lebih.. Byk jln n ketuk ketampi.. Sbb bdn Aku Kecik.. Kalo xnk czer Kena usaha..  Blk je hospital Terus g KLCC jalan2 n esoknye Aku tingkatkn usaha dgn ketuk ketampi.  21/11/2015 40weeks masih lg xde tanda2 Aku relax je g jln mid velly.. Ade baby expo. Dpt jumpe Che Ta n Aisyah Dhia Rana.. Lps blk je sakit celah kangkang makin menjadi2 rs mcm baby dh bwh sgt but no contraction  23/11/2015 check up ngan doc Ratna.. Doc check laluan.. Dh 3cm.. Doc seluk jdkn 4cm. Doc Kate esok Kena induce sbb air ketuban dh 9 . Maka admit la Aku pukul 10mlm.. Sampai wad je nurse bg ubat berak.. X sampai 5 minit Terus

12 years past and The Future

I scroll my blog , and looking at all my old post hahahaha.. 1st post on 2010, but actually i already wrote since 2007 on myspace blog and change to this blogspot around 2008. 12 years past, lot of memories, joy, heart broken , and motivation. LET START NEW CHAPTER