Skip to main content

Cita-Cita

Genap 3 bln aku keja.. smlm bersamaan 24/10/10 ade confirmation utk pekerja contract. then ade satu ruang 2 tnye matlamat aku kerjaya aku.. aku mcm blur.. sbnye aku xtahu pun ape fokus aku.. yg aku tahu skrg.. aku nk kja ngan btul..performance bgus, then xde defect 2 je.. p bile TM aku tnye psl short term and long term goal aku mcm blur je.. iye la setahu aku bile kwn2 aku tnye pas abis contract nk wat pe.. aku mesti ckp nk jd SURI UMAH TANGGA SEPENUH MASA huhu.. serius aku xtahu aku nk jd ape.. ape yg aku minat pun xtaw.. nk ckp suke masak gile2 xde la pulak.. menjahit..rajin leh la buat.. yg aku tahu aku suke duk lepak tgk cter korea :P
huhu..

teringat lak dlu2 mase kecik, bile cikgu ckp nk jd ape mesti ckp CIKGU.. p skrg..rs mcm xleh je jd cikgu.. entah la.. aku serius xtaw nk jd ape..ape aku suke.. ape hobby aku.. yg aku tahu skrg ni.. just go with the flow.. nk berjaya usaha & mtk pd Allah, insyaAllah

p/s : mcm ner korang lak?

Comments

Popular posts from this blog

Wedding Preparation part 1

 Hello,skrg nk cter psl wedding preparation yg majlisnya setahun dari sekarang.. aku rs mcm terlalu awal utk wat preparation..tp lupanya ianya tempoh yg ngam2 je.. 1. DEWAN @ KEMAH       - ni perkara yg paling2 penting, decide la nk yg mane.. masing2 ade baik n buruknya..aku mula decide nk wat kemah je... Blkg umah.. tp mama n papa xnk sbb risau hujan lebih2 lagi kalo bln11.. musim hujan kn..pastu setelah disurvey harga pakej kemah n dewan lebih kurang je.       - kalo DEWAN duitnya kena la ade.. sewa dewan pun area kl plg murah dewan DBKL dlm RM 1500 and guess what its already fully booked until end on 2013!!!!... aku rs mcm sentap je..bila mase diorg ni g booked?? dgn secara auto nye mama yg berangan nk percepatkan majlis aku pd bln 6 terpaksa ikut tarikh asal. =P. mula2 berangan nk DEWAN GEMILANG FELDA .. skrg ni RM 32perpax...min 700 org.. adeh.. kalo 1000 org mau RM 32K itu cuma mkn, PA system + pelamin.. itu pun standa...

12 years past and The Future

I scroll my blog , and looking at all my old post hahahaha.. 1st post on 2010, but actually i already wrote since 2007 on myspace blog and change to this blogspot around 2008. 12 years past, lot of memories, joy, heart broken , and motivation. LET START NEW CHAPTER 

Dilema yang menanti keputusan

Assalamualikum, Aku terpanggil menulis blog ni.. di mase aku rs fikiran aku sgt buntu, dalam dilema antara masa lalu dan hari ini. bersediakah aku??? Setahun yang lalu, aku di tinggalkan oleh insan yg pernah menyatakan hasrat memperisterikan aku di hadapan ibu dan ayah ku. Caranya cukup mengikut islam.. membuatkan aku terima...walau sebelumnya aku tolak mentah2.Aku nampak keikhlasan dan kesungguhannya.. dan dia yg pertama mendapat restu kedua ibu bapaku. Aku menanti 2thn lamanya.. syg aku di tinggalkan lagi...mungkin sbb aku kurang agamanya.. cara2 memilih calon isteri adalah agamanya. yup aku akui aku mmg tak layak jauh beza dgn wanita tu. Sebulan yang lalu, seorang dari teman masa lalu ku menyatakan hasrat utk mengambil aku menjadi isterinya. Aku tak pernah serisau ini bila dlu ex bf ungkapkan benda yg same.Tapi kenapa aku risau sgt skrg. antara sedia atau tidak sbnrnya.. Tp aku rs lebih dekat dgn perkataan serik... yes itu la yg tepat serik!!! mama aku ckp " perkhawinaan...