Skip to main content

Vacation to South Korea day 4

Hello,
huhu agak lmbt aku update yg ni.. demam Korea..=P. ok..27.10.2011 pagi yg dingin suhu 6 darjah celcius.
Kami breakfast di Taj Palace.. mood sedikit sedih.. sbb dlm beberapa jam lagi akan meninggalkan Korea.. miss korea so much.. selesai breakfast kami di bawa ke Gyeongbokgung Palace. Ini istana yg mmg terletak di tgh2 bandar seoul. bile tgk teringat aku cter princess hour.


Setiba di sana.. ade persembahan menukar pengawal istana.. smua ini adalah pelakon part time yg sgt tinggi dan boleh tahan ensemnye.. haha aku rs smua org korea area seoul ni mmg cantik2, ensem2 n tinggi2 ar.. rs mcm berjln kt bdr yg penuh ngan artis =P or mungkin smua tu sudah plastik.. sbb ape aku ckp plastik? sbb korea mmg sgt terkenal dgn plastik surgery, ianya sgt murah kt sane.. kalo both eye dlm 1000USD = RM 3000..murahkn sbb kalo mesia sblh mata RM5000.







Kemudian di dalam kawasan istana ni jugak terletak The Natinal Folk Museum of Korea. Kami di beri sedikit pendedahan mengenai kebudayaan korea.



Dan habis pusing kt museum, mase nk jln menuju bus.. jumpe kanak-kanak korea yg sgt comel dan mereka menyapa aku ngan Annyongheaseyo. Kemudian kami lalu di kawasan Blue House kediaman President Korea.. mmg ramai pengawal yg macho pakai blaze n spek itam di tgh2 kota


Kami dihantar pulang ke Itaewon untuk makan Tgh hari. kali ni mkn kt foreign restaurant. Ini muslim restaurant menu indian cuisine. Selesai makan Solat Zohor n Asar di masjid Iteawon .


Kemudian kami di bawa ke kedai ginseng.. tp tak di benarkan ambik pic..ginseng ade 2 jenis jantan dan betina. mula2 mcm tertarik nk bli.. tp bile dgr ade campuran wain putih terus aku xjd bli. Next they bring us to cosmetic shop.. kt cni ade smua korean cosmetic product. cthnye yg diorg promote gile2 WS white. mase demo die mmg aku tergoda gile2 utk bli.. tp memikirkan br je bli shiseido 2 mggu lepas so xjd bli. lagi satu aku kalo try product cosmetic aku suke try smua set.. harga die dlm 186 000 won = RM558 utk cleanser, toner, moisturizer, day and night cream, bb cream and compact powder.

Then dlm kira2 pukul 4.35pm kami di bawak ke myeondong market.. haha ni br rs mcm dunia aku shopping. =P kt cni byk kedai baju..cosmetic, kasut, music store kt cni lebih pd menjual barang dr luar dan dlm korea. cthnye ade MNG, Levis, ala..sng yg biase2 kt nmpk kt Malaysia.
range harge dlm 10 000 - 200000 = RM 30 - RM 600

album yg aku cr2 my KHJ 2nd mini album@ 16000 won : RM 44

lokasi KDrama you are beautiful

JKS @ nature republic =) masuk kedai je dpt free mask


KHJ@thefaceshop

Majority cara menarik pelangga kt cni..diorg bg free gift. aku pun kalo dh dpt free gift rs berslh lak tak bli.. so bli je la.. lagi pun brg yg mcm thefaceshop and nature republic ni murah kt cni.. 1 keping mask 1ooo won : RM 3.00 kt mesia tak dpt.. kalo kt mesia dlm RM 5.00.

I'm really enjoying shopping at myeondong.. the promoter really friendly even though they cannot speak english. kami berkumpul dlm pukul 6.50 pm then going back to iteawon for last dinner at seoul korea. Menu malam ni nasi briani di Maha Raja.. ini mmg sedap giler.

with Jason oppa

Selesai makan kira2 jam 8.30pm,time to go back.. kami di bawa ke Incheon T_T. tp otw nk g airport sempat singgah dkt kedai yg mula2 kami dtg utk breakfast.. lupenye die shopping complex.. mula2 aku igt xnk turun.. tp dh smua turun.. aku pun join.. bli seaweed 10000won : RM 30 ade 5 peket beso... aku agak frust tgh harga kt kedai ni sbb ape, ia jauh lg murah dr seoul.. T_T.. pastu dlm tgh usha2 ternampak ar hanbok yg meterial kain die lg bgus dr yg sblum ni harga 85 000 won: RM 255 utk hanbok yg saiz aku. ape lg mmg terus bli ar kn.

Bergegas ke incheon int airport kira2 jam 10 mlm.. then check in.. process die lmbt skit lak.. mula2 igt nk solat kt surau, tp sbb dh lewat.. aku solat kt departure hall je. abis solat terus masuk flight. rs sebak melanda...goodbye korea.. insyaAllah spring nnt aku dtg lg =P

p/s : aku sebenarnya dh jth cinta dgn seseorg...juga dgn korea

Comments

Popular posts from this blog

2nd Reception Dewan MPT Taiping

Hello Begitu Indah, This is some my 2nd wedding Reception Photo, Photo by Aleeya Studio Dress by Qareezma design Makeup by Sazlees Bridal Gallery Venue Dewan MPT Taiping Date 16 November 2013

Baby Born

39weeks rs mild contraction dr ahad petang.. Sampai pagi isnin.. Kebetulan isnin check up.. Doc Ratna tnye ade tanda2 ker.. Aku ckp xde darah or air ketuban.. Cuma mild contraction mcm period pain yg tak kuat.. Doc Ratna check jln.. Gile sakit Kena seluk.. Bukaan br 1cm, doc seluk bg buka jd 2cm gile sakit.. Menagis Aku.. Doc bg MC 1mggu die ckp bile2 mase leh bersalin.. Tp die srh Aku usaha lebih.. Byk jln n ketuk ketampi.. Sbb bdn Aku Kecik.. Kalo xnk czer Kena usaha..  Blk je hospital Terus g KLCC jalan2 n esoknye Aku tingkatkn usaha dgn ketuk ketampi.  21/11/2015 40weeks masih lg xde tanda2 Aku relax je g jln mid velly.. Ade baby expo. Dpt jumpe Che Ta n Aisyah Dhia Rana.. Lps blk je sakit celah kangkang makin menjadi2 rs mcm baby dh bwh sgt but no contraction  23/11/2015 check up ngan doc Ratna.. Doc check laluan.. Dh 3cm.. Doc seluk jdkn 4cm. Doc Kate esok Kena induce sbb air ketuban dh 9 . Maka admit la Aku pukul 10mlm.. Sampai wad je nurse bg ubat berak.. X sampai 5 minit Terus

Kim Hyun Joong Hi5 fans meeting Malaysia

21 august 2011 Today is Kim Hyun Joong Hi5 fan meeting, i'm really excited i gonna meet him. seriously i'm falling in love with him. After sahur i cannot sleep, butterfly in my stomach ekeke... The Gardens Ballroom 11.02 AM check in at KTM sg. Buloh.. wow..lots of people there..but for hyun joong i do anything =P 11.37 AM Arrive at KTM mid valley, check my phone to see any updates regarding the event. huh! there get a queue number for purchase KJH album. i walk so fast..neh. i couldn't find The Gardens Hotel. where is it? huh! in front of me there 3 girls walking.. i don't know why i keep following them =P . As i think there also searching for that Hotel. Finally, i found it. The bell boy greet me. i smile to them and ask " sir, my i know which level for Kim Hyun Joong Hi5 meeting" he smile " adik terus pergi kanan pastu g kiri ade lift. kat level 5" " owh really, not 7?" " level 5" "terima kasih"