Skip to main content

My gf and ex-gf

Annyonghaeseyo..

Currently I'm falling in love with this new gf.. Bkn xsyg yg ex.. Sy gak tp nk wat mcm ner kn.. Lumrah.. Habis madu sepah di buang...=p

Actually jgn slh phm.. Aku cume mengupgrade keyboards yg dh rosak ngan yg baru..

Berjasa giler si ex ni.. Aku guna sejak darjah 5 tu. br thn ni die nazak n meletup.. Mase papa belikn dlu mmg dh 2nd hand harga lak rm700.

Aku mmg kalo leh nk bli yg lg Bgus.. Tp budget xckup.. Huhu Angkat la yg nie.. Yg aku rs cun melecun gak..

Nk di jdkn cter.. Aku survey2 punya la ssh.. Iyela kalo aku msuk kedai music. Org xlyn sgt.. Iyela igt x mampu.. Dr bb aku mencari.. Dlm Internet smua endah tak endah je..

Lastly aku decide nk g 1u ade Yamaha kt ctu. Tp mcm sengal je pompuan melayu tu tak lyn aku.. Mcm shit je bile aku ckp nk wat installment die ckp kena rm5k ke ats.. Oit pompuan ko sgt menipu.. Aku wat ngan bnk.. Bnk byr ko penuh sengal!!!

Aku suggest jgn bli kt Yamaha 1u ni sgt kerek.. Kn ko dh ilang customer..

Aku jln2 lg jumpe satu kedai micado. Aku usha Yamaha keyboards.. Mula2 xde sape pun lyn.. Tp dtg sorg uncle Baju kuning.. Tnye n demo kn utk aku..
Dr mula2 nk Angkat psr e-333. Aku Angkat psr e-423..

Mula2 die xkate xde installment. Tp bile aku ckp kalo ade aku bli trus. Trus die call HQ n aku dpt my new gf.

Yg best.. Pakcik tu siap cr kn aku trolley utk carry benda alah 2.. Nasib baik la bli kt 1u.

P/s: org melayu jgn pandang rendah kt melayu.. Dan org melayu jgn belagak kalo ko lebih skit dr org Len.. Tp 2 la hakikat org melayu...

Comments

Popular posts from this blog

Wedding Preparation part 1

 Hello,skrg nk cter psl wedding preparation yg majlisnya setahun dari sekarang.. aku rs mcm terlalu awal utk wat preparation..tp lupanya ianya tempoh yg ngam2 je.. 1. DEWAN @ KEMAH       - ni perkara yg paling2 penting, decide la nk yg mane.. masing2 ade baik n buruknya..aku mula decide nk wat kemah je... Blkg umah.. tp mama n papa xnk sbb risau hujan lebih2 lagi kalo bln11.. musim hujan kn..pastu setelah disurvey harga pakej kemah n dewan lebih kurang je.       - kalo DEWAN duitnya kena la ade.. sewa dewan pun area kl plg murah dewan DBKL dlm RM 1500 and guess what its already fully booked until end on 2013!!!!... aku rs mcm sentap je..bila mase diorg ni g booked?? dgn secara auto nye mama yg berangan nk percepatkan majlis aku pd bln 6 terpaksa ikut tarikh asal. =P. mula2 berangan nk DEWAN GEMILANG FELDA .. skrg ni RM 32perpax...min 700 org.. adeh.. kalo 1000 org mau RM 32K itu cuma mkn, PA system + pelamin.. itu pun standa...

12 years past and The Future

I scroll my blog , and looking at all my old post hahahaha.. 1st post on 2010, but actually i already wrote since 2007 on myspace blog and change to this blogspot around 2008. 12 years past, lot of memories, joy, heart broken , and motivation. LET START NEW CHAPTER 

Dilema yang menanti keputusan

Assalamualikum, Aku terpanggil menulis blog ni.. di mase aku rs fikiran aku sgt buntu, dalam dilema antara masa lalu dan hari ini. bersediakah aku??? Setahun yang lalu, aku di tinggalkan oleh insan yg pernah menyatakan hasrat memperisterikan aku di hadapan ibu dan ayah ku. Caranya cukup mengikut islam.. membuatkan aku terima...walau sebelumnya aku tolak mentah2.Aku nampak keikhlasan dan kesungguhannya.. dan dia yg pertama mendapat restu kedua ibu bapaku. Aku menanti 2thn lamanya.. syg aku di tinggalkan lagi...mungkin sbb aku kurang agamanya.. cara2 memilih calon isteri adalah agamanya. yup aku akui aku mmg tak layak jauh beza dgn wanita tu. Sebulan yang lalu, seorang dari teman masa lalu ku menyatakan hasrat utk mengambil aku menjadi isterinya. Aku tak pernah serisau ini bila dlu ex bf ungkapkan benda yg same.Tapi kenapa aku risau sgt skrg. antara sedia atau tidak sbnrnya.. Tp aku rs lebih dekat dgn perkataan serik... yes itu la yg tepat serik!!! mama aku ckp " perkhawinaan...